آیا شما نیز به دنبال خرید یک لپتاپ استوک هستید و براتون سوال شده که دقیقاً لپ تاپ استوک چیست؟ یکی از دلایلی که خرید لپ تاپ استوک را به صرفه کرده است این است که این نوع لپ تاپ، قیمت پایینی دارد ولی کیفیت آن بسیار بالاتر از لپ تاپ های دست دوم معمولی است.

قطعاً تا به حال واژه استوک را شنیده اید. در ایران کالاهایی که کار کرده‌اند یا اصطلاحاً دست دوم هستند را استوک می نامند، اما همیشه اینگونه نیست. این واژه در زبان لاتین معنی کالای ذخیره شده را دارد.

لپ تاپ استوک از کجا می آید؟

شاید برایتان سؤال باشد که لپ تاپ استوک چرا هم با کیفیت و تمیز است و هم قیمت پایینی دارد. واقعیت این است که لپ تاپ استوک لزوماً لپ تاپ کارکرده و از رده خارج نیست. همانطور که گفتیم استوک یعنی کالایی که در انبار است.

یکی از دلایل عرضه لپ تاپ استوک این است که بر اساس یک سری سیاست های جالب که در فروشگاه های زنجیره ای آمریکایی و اروپایی وجود دارد، مشتریان این فروشگاه ها می توانند کالایی که خریده اند را تا سی روز بدون هیچ گونه دلیلی دوباره به فروشگاه پس دهند و کل مبلغ کالا را از فروشگاه دریافت نمایند.

این کالا به دلیل این که دارای کارتون باز است جزوه کالاهای نو قرار داده نمی شود. به همین دلیل این لپ تاپ ها را وارد فروشگاه نخواهند کرد و آن را مستقیماً به انبار انتقال می  دهند. این موارد یکی از دلایل وجود لپ تاپ استوک است.

دلایل وجود لپ تاپ استوک

دلایل وجود لپ تاپ استوک

دلایل دیگری هم وجود دارد که باعث عرضه لپ تاپ استوک به بازار جهانی می شود، مثل:

  • تعویض لپ تاپ های قدیمی شرکت های آمریکایی و اروپایی تنها بعد از یکی دو سال استفاده
  • تمایل بسیاری از خریداران برای استفاده از آخرین مدل لپ تاپ که باعث می شود افراد لپ تاپ های خودشان را بفروشند و هرساله تعداد زیادی لپ تاپ بسیار کم کارکرد، به عنوان لپ تاپ استوک عرضه شود
  • سیاست های فروش برخی شرکت ها که خریداران را تشویق می کند لپ تاپ های خود را با مدل های جدید تعویض کنند در نتیجه لپ‌ تاپ های قبلی آن ها را می‌گیرند و به عنوان لپ تاپ استوک عرضه می کنند

 

محبوب ترین دسته بندی های  لپ تاپ های استوک

در این بخش، چند دسته از لپ تاپ های بازار را به تفکیک نوع کارکرد مشخص می‌کنیم.

لپ تاپ استوک گیمینگ

این دسته از لپ تاپ های استوک دارای سخت افزار ویژه و بالایی هستند. لپ تاپ استوک گیمینگ همانطور که از نامش پیداست، برای گیمیرها و کسانی مناسب است که می خوانند برای بازی رایانه ای از لپ تاپشان استفاده کنند.

 در این محصولات کارت گرافیک های NVIDIA و AMD به کار رفته است. HP، ASUS، msi و acer جزو بزرگترین تولید کنندگان این لپ تاپ ها هستند.

مهمترین دلیلی که سبب می شود خرید لپ تاپ استوک گیمینگ به صرفه باشد، قیمت پایین آن در مقایسه با مدل های آکبند و نسل جدید آنها است. سری های Legion  در برند لنوو همچنین pavilion  در برند Hp  از دسته لپ تاپ های گیمینگ هستند .

لپ تاپ استوک گیمینگ

لپ تاپ استوک گیمینگ

لپ تاپ msi ام اس آی

یکی از قوی ترین لپ تاپ های موجود در بازار، لپ تاپ ام اس آی msi است. این نوع لپ تاپ ها علاوه بر طراحی بسیار زیبا و شیکی که دارند، برای بازی کردن بسیار مناسب هستند و طرفداران بسیار فراوانی دارند.

شایان ذکر است بدانید که استفاده از بهترین و جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا در ساخت این کالاها، سبب شده است تا این لپ تاپ های قدرتمند از امکانات بسیار خوبی برخوردار باشند.

لپ تاپ استوک اروپایی

همانگونه که گفتیم، بعضی از فروشگاه های زنجیره ای آمریکایی و اروپایی برای جذب مشتری قانونی دارند که کالای فروخته شده را تا ۳۰ روز بدون هیچ دلیلی پس می گیرند و کل مبلغ آن را به مشتری باز می گردانند.

این مدل لپ تاپ های استوک بسیار باکیفیت هستند و دارای گرید ++A هستند چون هیچ گونه عیب و ایرادی ندارد و کاملاً بدون خط و خش هستند. این گروه از لپ تاپ ها تحت سفارش کشورهای اروپایی تولید می شوند.

کشورهای حوزه خلیج فارس منجمله کشور دبی، یکی از مهم  ترین مراکز وارد کننده لپ تاپ استوک اروپایی به منطقه خاورمیانه است.

لپ تاپ های استوک لنوو

کمپانی لنوو شرکتی چند ملیتی است که فعالیت آن در زمینه تولیدات کامپیوتری در آمریکا است. این کمپانی در زمینه آی تی فعالیت داشته همچنین در زمینه هایی مانند موبایل، لپ تاپ و تبلت نیز نقش دارد. لپ  تاپ  هایی که توسط این کمپانی تولید می شوند، تنوع بسیار بالایی در ویژگی و سخت افزار آنها دارند. این لپ تاپ ها طیف گسترده  ای از کاربران را که کاربری های متفاوتی دارند پوشش می دهد.

از بین مهم ترین لپ تاپ های کمپانی لنوو می  توان به سری های تینک پد (Thinkpad) اشاره کرد که برای کاربردهای مهندسی و دانشجویی بسیار مناسب است و در حجم انبوه به عنوان لپ تاپ استوک وارد بازار ایران می شوند. لپ تاپ های لنوو به دلیل قیمت پایین تر و کیفیت قابل قبول در مقایسه با مارک های فرعی، طرفداران زیادی دارند.

لپ تاپ استوک لنوو

لپ تاپ استوک لنوو

لپ تاپ استوک asus

برند خوشنام ایسوس، برندی تایوانی است که در حوالی سال 1989 در تایپه تاسیس گردید. بررسی جز به جز و کامل این برند لپ تاپ سبب می شود تا این برند لپ تاپ استوک در چشمان بیننده دوست داشتنی تر و جذاب تر شود. زیرا ایسوس در ساخت لپ تاپ های خود از باکیفیت ترین قطعات استفاده کرده است.

با بررسی کامل و دقیق مشخصات فنی تازه ترین لپ تاپ های این برند، متوجه این موضوع خواهید شد که برند ایسوس، بر روی متمایز بودن و به روز بودن لپ تاپ های خود بسیار حساس است. مدل های این برند لپ تاپ، مجموعه ای کامل از عملکرد و قدرت فوق العاده هستند. سری گیمینگ این برند لپ تاپ ها یکی از باکیفیت ترین و متنوع ترین محصولات ایسوس هستند و تمام نیاز گیمر بازها را برطرف می کنند.

ایسوس در مدل های جدید خود سری ROG و TUF را معرفی کرده است که لپ تاپ هایی بسیار با کیفیت و با سیستم قدرتمند هستند و برای گیمینگ فوق العاده اند.

لپ تاپ های استوک HP

کمپانی آمریکاییHP  جزو مشهورترین تولید کنندگان این لپ تاپ و سرور در دنیا است. ساختمان مرکزی این کمپانی در کالیفرنیا واقع در آمریکا است. ‏اچ پی مخفف نام دو سرمایه گذار اولیه این کمپانی است. این شرکت در دسته لپ  تاپ ها محصولاتی از سری  ProBook , pavilion , Envy , EliteBook … تولید می  کند. کمپانی اچ پی همواره در صدر پرفروش ترین و بهترین برندهای بازار است. در این سال ها لپ تاپ های گیمینگ اچ پی با عنوان omen  همراه با یک سخت افزار بسیار قدرتمند به بازار وارد شده اند.

لپ تاپ استوک HP بیشتر در مدل های پروبوک و الایت بوک به علت داشتن طراحی مقاوم و صنعتی و قیمت بسیار مقرون به صرفه آن به بازارهای خاورمیانه وارد شده اند. لپ تاپ هایHp  سری EliteBook را مطابق استانداردهای نظامی طراحی کرده  اند تا بتوانند شرایط بسیار دشوار را تحمل کنند. این سری از لپ تاپ ها قابلیت تحمل کردن رطوبت، ارتفاع، دما و گرد و خاک زیاد را دارند. سری proBook  از دسته لپ تاپ های صنعتی تولید شرکتHp  میباشند و قیمت کمتری در مقایسه با سری EliteBook  دارند.

لپ تاپ استوک HP

لپ تاپ استوک HP

لپ تاپ های استوک Dell

برند لپ تاپ DELL یک نام کاملا معتبر و شناخته شده در بازار است. دل یک شرکت آمریکایی است که در تکزاس مستقر است و توانسته حجم قابل توجهی از بازارهای بین المللی را قبضه کند. به جرئت میتوان گفت لپ تاپ های استوک DELL از لحاظ قیمت و کیفیت بسیار مناسب هستند و دلیل موفقیت این برند هم همین است.

لپ تاپ استوک دل Dell در مدل‌های مختلفی وجود دارد که باعث شده است بتوانید برای مقاصد متفاوتی از آن استفاده کنید.

لپ تاپ گیمینگ دل

مثلاً برای گیم و بازی، لپ تاپ های استوک سری G مخصوص گیمینگ هستند یا لپ تاپ های سری Latitude  برای کارهای شرکتی و روزمره فوق‌العاده هستند و در قیمت های متنوعی هم عرضه می‌شوند.

دل استوک دانشجویی

یا لپ تاپ Dell Precision یک سری بسیار متنوع است که برای کارهای روزمره و شرکتی و حتی دانشجویی بسیار مناسب است. ویژگی این مدلها این است که تنوع زیادی دارند و در عین حال، با طراحی و شکل و شمایل زیبایی عرضه می‌شوند.

سری‌های ورک استیشن هم در این دسته جای می گیرند و برای استفاده‌های معمولی و شرکتی عالی هستند.

لپ تاپ استوک XPS دل

این مدل ها هم برای انجام کارهای متفاوتی مناسب اند. از سیستم های مقرون به صرفه گرفته تا سیستم های پیشرفته که برای کارهای بزرگی مثل ادیت هم مناسب اند.

تفاوت لپ های استوک و دسته دوم در چیست؟

بیشتر مردم درباره لپ تاپ های دست دوم و استوک آگاهی کافی ندارند و در بیشتر مواقع لپ تاپ استوک را  به عنوان یک کالای کارکرده می شناسند و تفاوت چندانی بین آن دو قائل نیستند اما وقعیت این است که لپ تاپ استوک با لپ تاپ دست دوم فرق می کند.

فرق اساسی آن دو این است که لپ تاپ دست دوم حتماً مدتی استفاده شده است و به دلیل نقص، تعمیرشدن یا پایین بودن مدلش فروخته شده است اما لپ تاپ استوک لزوماً اینطور نیست. ممکن است لپ تاپ استوک یک روز بیشتر کار نکرده باشد! ممکن است فقط به عنوان لپ تاپ مدل و نمونه در فروشگاه چند هفته روشن بوده باشد و شاید هم یکی از مشتریان بدقلق اروپایی یا آمریکایی دو روز بعد از خریدنش، آن را بدون استفاده خاصی، به فروشگاه پس داده!

پس لپ تاپ استوک و دست دوم یکی نیستند

تفاوت لپ تاپ دسته دوم و استوک چیست؟

تفاوت لپ تاپ دسته دوم و استوک چیست؟

البته باید این واقعیت را هم گفت که کیفیت همه لپ تاپ های استوک یکسان نیستند.

لپ تاپ های  استوک از نظر کارکرد به دو دسته کلی تقسیم بندی می شوند:

  • دسته اول: دسته اول لپ تاپ هایی هستند که کاملا تمیز و سالم هستند. تفاوت چندانی با لپ تاپ های تازه ندارند. این نوع لپ تاپ ها از فروش بسیار بالایی برخوردار هستند.
  • دسته دوم: این دسته از لپ تاپ ها دارای خط و خش ها و ترک های بسیار جزئی هستند. اما از لحاظ فنی کاملا سالم و تمیز هستند

در یک دسته بندی بهتر آن ها را به چند گرید تقسیم می کنند:گرید A،  B، C، D و R. که لپ تاپ های گرید R و همچنین A  (شامل A++، A+ و A)  از تمیزترین و باکیفیت ترین لپ تاپ های استوک محسوب می شوند.

در حقیقت لپ تاپ های استوک درجه A، به حدی تر و تمیز و همچنین بدون خط و خش هستند که یک سری افراد سود جو و فرصت طلب آنها را به جای لپ تاپ های آکبند می فروشند. اشخاص عادی قادر به تشخیص تفاوت این کالا را با آکبند آن ندارند. اگر فروشگاهی علنا اعلام به فروش لپ تاپ می  کند نشان دهنده صداقت آن فروشگاه است.

چرا لپ تاپ های استوک بخریم؟

اولین دلیل این است که خرید لپ تاپ استوک بسیار به صرفه است. لپ تاپی که یک ماه کار کرده با لپ تاپ نو هیچ تفاوتی ندارد اما قیمت آن حداقل یک چهارم کمتر از قیمت نو است و گاهی نصف قیمت است!

بعضی از این لپ تاپ ها جز لپ تاپ استوک گارانتی دار هستند یعنی هنوز حتی مدت گارانتی اصلی و شرکتی آن ها هم تمام نشده است! با این حساب چرا باید پول بیشتری خرج خرید کالای نو کنیم؟

مزایای خرید لپ تاپ استوک

  • این کالاها از لحاظ سخت افزاری همچنین قطعات به کار برده شده در تولیدشان هیچ تفاوتی با مدل های اصلی ندارند. در واقع کاربری که یک لپ تاپ استوک را می خرد همان مدل اصلی را تهیه کرده است. تمام مشخصات فنی لپ تاپ استوک همان مشخصات مدل اصلی لپ تاپ است.
  • قیمت آن ها بسیار پایین است
  • مدل های لپ تاپ استوک معمولا از لپ تاپ های استاندارد اروپا و آمریکا است که با مدل های ساخته شده برای آسیا با کیفیت تر هستند
  • در بیشتر موارد قابل ارتقا هستند و به راحتی می توان ارتقا داد

مزایای خرید لپ تاپ استوک چیست؟

مزایای خرید لپ تاپ استوک چیست؟

معایب لپ تاپ استوک

  • لپ تاپ های استوک محصولاتی هستند که در کشورهای خارجی فصل فروش آنها به پایان رسیده است. به عبارتی دیگر شما نمی توانید لپ تاپ استوکی که جدیداً به بازار عرضه شده خریداری نمایید.
  • امکان دارد در زمان خرید نتوانید رنگی که مورد علاقه شما است را انتخاب نمایید البته قیمت پایین لپ تاپ های استوک سبب می شود که اهمیت این موضوع از بین برود.
  • گاهی اوقات باتری این لپ تاپ ها از کار افتاده است که فروشندگان این موضوع را به شما اطلاع می دهند
  • ممکن است قطعات آن با قطعات کهنه عوض شود که با خرید از فروشگاه معتبر این مشکل جای نگرانی ندارد
  • لپ تاپ شما گارانتی معتبر ندارد

گرید بندی لپ تاپ استوک چیست و چرا باید به آن اهمیت داد

 لپ تاپ استوک درجه ++Aلپ تاپ هایی که در این دسته از گرید قرار دارند وضعیت ظاهری آنها بسیار سالم است. این لپ  تاپ ها خط و خش ندارند و مدت زمان کارکرد این لپ تاپ ها بسیار کم است. این مدت زمان گاهی کمتر از ۶ ماه است.

 لپ تاپ استوک درجه +A: این گرید از لپ تاپ های استوک خط و خش های جزئی دارد که قابل چشم پوشی هستند. این لپ تاپ ها کاملاً سالم هستند و از لحاظ کارکرد و عملکرد آنها هیچ گونه تفاوتی با گرید ++A ندارند. این لپ تاپ ها از لحاظ سخت افزاری دارای هیچ ایرادی نیستند.

لپ تاپ های استوک با گرید +A در مقایسه با گرید ++A برای قیمت کمترین هستند و به صرفه تر هستند. ظاهر آن در مقایسه با گرید ++A دارای خط و خش هستند.

 لپ تاپ استوک

در هنگام خرید لپ تاپ استوک به چه مواردی باید توجه کرد

  1. زمانی که قصد دارید یک لپ تاپ استوک بخرید باید همه دکمه های کیبورد آن را امتحان کنید. با وجود اینکه لپ تاپ های استوک زمان چندانی کار نکرده اند اما این امکان وجود دارد که دکمه های آن مشکل داشته باشند.
  2. توجه کنید که بدنه لب تاب استوک دارای هیچ تو رفتگی نباشد. وجود هرگونه تو رفتگی در لپ تاپ به معنی ضربه دیدن آن است و امکان دارد قطعات داخلی لپ تاپ ضربه دیده باشند.
  3. تاچ پد لپ تاپ استوک را چک نمایید و از کارکرد درست زوم آن اطمینان حاصل کنید. شما می توانید با کم و زیاد کردن نور صفحه از میزان کیفیت صفحه نمایش اطمینان حاصل کنید. با باز و بسته کردن چند بار لپ تاپ از سلامت لولای آن اطمینان یابید.
  4. شارژر و باتری لپ تاپ را چک کنید. معمولاً لپ تاپ استوک به دلیل اینکه مدت زمانی در داخل انبار مانده  اند احتمال آسیب به باتری آن وجود دارد. همچنین ممکن است به دلیل این که تولید آنها متوقف شده است نتوان شارژر آنها را در بازار یافت.
  5. تمام پورت های لپ تاپ را چک نمایید. در ابتدا پورت ها را از لحاظ فیزیکی بررسی نمایید تا مطمئن شوید دارای شکستگی نیستند. سپس آنها را از لحاظ کارکرد چک نمایید تا مطمئن شوید که هیچ مشکلی وجود ندارد.

مشاوره خرید

در آخر حتماً زمان خرید از فروشگاهی که لپ تاپ را خریداری کرده اید مهلت تست آن را بگیرید. این مورد در زمان خرید های اینترنتی که شما دیگر دسترسی فیزیکی به لپ تاپ را ندارید از اهمیت بیشتری برخوردار است.

ما در فروشگاه « نوت بوک استوک » هم مهلت تست داریم و هم گارانتی!

توصیه می کنیم برای خرید لپ تاپ های استوک به سراغ برندهایی بروید که دارای نام تجاری آشنایی هستند. در بین این برندها می  توان به ایسوس، لنوو، اچ پی و دل اشاره کرد. این کمپانی ها جزو برترین سازندگان لپ تاپ هستند. پس قطعا شما می توانید در میان محصولات این برند ها یک لپ تاپ استوک با کارکردی بسیار خوب را بیابید.

چقدر این پست برای شما مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز: 4.8 / 5. تعداد آراء: 16

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دسته بندی شده در:

برچسب ها: