آشنایی با لپ تاپ استوک

صبر کنید! لطفا لپ تاپ استوک نخرید!

اول این مقاله را قبل از خرید لپ تاپ استوک بخوانید. تلاش کرده‌ایم این نوشته، یک راهنمای کامل باشد برای خرید لپ تاپ استوک. حتماً می دانید که پیش از خرید لپ تاپ استوک به یک سری نکات باید توجه کرد، اما چه نکاتی؟ با ما همراه باشید تا بیشتر توضیح دهیم.

امروزه خرید لپ تاپ استوک طرفداران بسیاری پیدا کرده است چرا که در سال های اخیر قیمت تجهیزات الکترونیکی افزایش قابل توجهی داشته است. این امر را می توان به وضوح، در قیمت لپ تاپ های نو هم دید. افزایش قیمت این تجهیزات و ظریف بودن لپ تاپ های جدید سبب شده است تا بسیاری از افراد به دنبال خرید لپ تاپ های استوک باشند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید، قبل از خرید لپ تاپ استوک، باید با لپ تاپ استوک آشنا شوید و بهتر این است که ابتدا این مقاله را با موضوع راهنمای خرید لپ تاپ استوک در سایت استوک بوک بخوانید.

راهنمای خرید لپ تاپ استوک ؛ نکات مهم

لپ تاپ استوک از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. بنابراین توصیه می شود که قبل از نهایی کردن سفارش خود، با دقت انواع آن را بررسی کنید و بدون عجله بین انواع آن مقایسه کنید و بعد سفارشتان را ثبت کنید.

لپ تاپ استوک معمولا از کشورهای اروپایی و آمریکایی و از طریق انبار های دبی وارد کشورمان می شوند. به جرئت می توان گفت که بعضی از لپ تاپ های استوک تقریبا جزو لپ تاپ های نو محسوب می شوند. به عبارتی شما می توانید بهترین لپ تاپ را با قیمت بسیار مناسبی تهیه و خریداری کنید. مهمترین و اصلی ترین آیتم های مورد توجه حین خرید لپ تاپ های استوک عبارتند از:

  • بررسی بدنه لپ تاپ های استوک
  • بررسی نمایشگر لپ تاپ های استوک
  • بررسی تاچ پد و کیبورد لپ تاپ های استوک
  • بررسی اتصالات و درگاه لپ تاپ های استوک
  • بررسی بلندگو و دوربین لپ تاپ های استوک
  • بررسی باتری لپ تاپ های استوک

در ادامه مقاله، درباره تک تک این موارد توضیح بیشتری می‌دهیم اما اگر بعد از بررسی انواع لپ تاپ ها بازهم نتوانستید تصمیم نهایی را بگیرید و همچنان سؤال داشتید، با مشاوران حرفه ای ما می توانید در ارتباط باشید. همکاران ما کمکتان می‌کنند تا با خیال آسوده لپ تاپ استوک ارزان و مناسب با کار خود را پیدا کنید و آن را از سایت نوت بوک استوک سفارش دهید.

راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم و استوک

بررسی بدنه لپ تاپ های استوک

اولین نکته که در راهنمای خرید لپ تاپ استوک باید به آن اشاره کنیم این است که حتماً به بدنه لپ تاپ استوک توجه کنید. بدنه و ظاهر لپ تاپ ها از اهمیت زیادی برخوردار است. خریداران معمولا دوست دارند مقاوم ترین لپ تاپ را بخرند. ظاهر لپ تاپ ها نشان از نحوه مراقبت کاربر پیشین است.

شما می توانید ظاهر لپ تاپ را از لحاظ خط و خش با دقت مورد کنکاش قرار دهید. هرگونه فرورفتگی یا خط و خش در لپ تاپ ها، نشان از وارد شدن ضربه به آنها است. ضربه های وارد شده به لپ تاپ ها نیز می تواند قطعات این دستگاه را خراب نماید. لپ تاپ هایی که از ظاهر سالمی برخوردار نیستند، ممکن است در آینده بسیار نزدیک مشکلات اساسی را برای شما به وجود آورند.

همچنین پیشنهاد می شود که لولای لپ تاپ استوک مدنظرتان را نیز مورد بررسی قرار دهید. شل یا سفت بودن لولای لپ تاپ مدنظرتان، نشان از مشکلات اساسی در این تجهیزات است. البته برخی از خریداران اهمیت چندانی را به خط و خش های لپ تاپ خود قائل نیستند. این افراد می توانند با کمی چانه زنی، لپ تاپ مورد علاقه ی خود را با قیمت مناسب تری تهیه و خریداری کنند و در نهایت با برچسب و روش های ساده لپ تاپ را شیک تر کنند. با این حال توصیه می شود که لپ تاپ های استوک سالم و بدون خط و خش را در اولویت خرید خود قرار دهید.

بعضی از خریداران لپ تاپ های استوک به دنبال لپ تاپ های ظریف و نازک هستند و حساسیت خاصی روی بدنه لپ تاپ دارند، البته که زیبایی لپ تاپ مهم است ولی اگر از ما میشنوید به مقاوت فیزیکی و مشخصات خود لپ تاپ بیشتر دقت کنید تا زیبایی!

بررسی نمایشگر لپ تاپ های استوک

در گام دوم می توانید نمایشگر لپ تاپ استوک مدنظرتان را مورد بررسی و کنکاش قرار دهید. توجه کنید که وجود هرگونه لکه سیاه بر روی نمایشگر لپ تاپ ها، نشان از خراب بودن نمایشگر است. لکه های یاد شده می تواند مشکلات زیادی را در حین کار کردن با لپ تاپ برای شما به وجود آورند. همچنین شما بایستی نمایشگر لپ تاپ را از لحاظ شکستگی یا ترک نیز مورد بررسی قرار دهید.

البته شاید بهتر باید ابتدا مشکلات صفحه نمایش را بدانید:

  1. لکه و کثیفی
  2. پیکسل سوختگی
  3. خط و خش
  4. ضربه

حتما ابتدا با دستمال و پاک کننده مخصوص نمایشگر را تمیز کنید چون بسیاری از چیز هایی که به عنوان مشکل مشاهده میکنید در اصل کثیفی هستند و از بین میروند.

اگر مانیتور لپ تاپ شما LCD است دیدن چندین پیکسل سوختگی در حد کم طبیعی است و مشکلی برایتان اینجاد نمیکند.

خش آسیبی بسیار ریز است که با دقت زیاد دیده میشوند و این ها هم میتوانند قابل تحمل باشد ولی به هیچ عنوان لپ تاپی با صفحه نمایش ضربه خورده و خط دار را نخرید!

فراموش نکنید که قیمت نمایشگر لپ تاپ ها بسیار گران است. بنابراین تعویض نمایشگر معیوب نیز بسیار هزینه بر خواهد بود. به همین دلیل توصیه می شود که نمایشگر لپ تاپ های استوک را با دقت مشاهده و بررسی کنید.

جهت بررسی نمایشگر لپ تاپ استوک می توانید لپ تاپ مدنظرتان را روشن کنید و یک ویدیو پخش یا یک صفحه کاملا سفید باز یا کامل مشکی باز کنید. در حین پخش ویدیو می توانید کیفیت نمایشگر و سرعت آن را با دقت بررسی کنید. اگر صفحه سفید یا مشکی باز کردید می توانید صفحه نمایشگر را از زاویه های مختلف مورد تماشا قرار دهید و دقت کنید چه بخش از صفحه خودش را کم یا پر نور تر نشان میدهد. چرا که در این صورت می توانید به سالم بودن پیکسل های نمایشگر پی ببرید. به یاد داشته باشید که حتی یک پیکسل سوخته در نمایشگر می تواند بعضا مشکل ساز باشد. چرا که پیکسل سوخته می تواند پیکسل های مجاور خود را نیز تحت تاثیر قرار دهد و تعداد پیکسل ها بیشتر است.

زیاد شدن پیکسل سوختگی در مانیتور های LED شایع تر است.

راهنمای خرید لپ تاپ استوک و دست دوم

بررسی تاچ پد و کیبورد لپ تاپ های استوک

لپ تاپ استوک مورد علاقه ی خود را از لحاظ سالم بودن کیبورد و تاچ پد نیز بررسی کنید. توجه داشته باشید که تاچ پد از مهمترین قطعات تعبیه شده در لپ تاپ ها است. خرابی قطعه یاد شده نیز بسیار رایج است. شما می توانید دکمه های چپ و راست تاچ پد را مورد امتحان قرار دهید. دکمه های یاد شده بایستی روان و صحیح کار کنند. خراب بودن تاچ پد ممکن است بر قیمت نهایی لپ تاپ تاثیر گذار باشد. بنابراین در حین خرید به سالم بودن تاچ پد لپ تاپ مورد نظرتان توجه لازم را داشته باشید.

بدون شک کیبورد لپ تاپ استوک جزو مهمترین قسمت های مربوط به یک لپ تاپ است. شما بایستی از سالم بودن کیبورد لپ تاپ خود اطمینان حاصل کنید. برای این منظور می توانید صفحه ورودی را در لپ تاپ باز کرده و چند خطی را تایپ کنید. کلیدهای تعبیه شده در کیبورد بایستی روان و راحت باشند. چنانچه کلیدها گیر کنند، نشان از خرابی کیبورد لپ تاپ است. قیمت مربوط به کیبورد نیز در مقایسه با دیگر قطعات تقریبا بالا است.

در صورت خراب بودن کیبورد می توانید با تخفیف بالایی لپ تاپ مدنظرتان را سفارش دهید. پیشنهاد می کنیم که تک تک کلیدهای مربوط به کیبورد را مورد تست قرار دهید. چرا که از این طریق می توانید به سالم بودن کیبورد لپ تاپ مدنظرتان پی ببرید.

ترجیحا سعی کنید لپ تاپی را تهیه کنید که دکمه های کیبورد برجسته نباشند چون در طی زمان کثیفی و گرد و خاک به زیر دکمه ها نفوذ میکند و باعث زودتر خراب شدن کیبورد لپ تاپ شما میشود.

راهنمای جامع خرید لپ تاپ استوک

بررسی اتصالات و درگاه لپ تاپ های استوک

سالم بودن اتصالات و درگاه های مربوط به لپ تاپ استوک از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است. لپ تاپ شما بایستی به راحتی اتصال لازم را با وای فای داشته باشد. همچنین بلوتوث مربوط به لپ تاپ های استوک را با دقت بررسی کنید. در بسیاری از مواقع کاربران مجبور هستند که برای انتقال داده ها از بلوتوث استفاده کنند. بنابراین اتصالات متعلق به لپ تاپ های استوک را با دقت چک کنید.

همچنین هرگونه خرابی مربوط به درگاه های لپ تاپ استوک می تواند بسیار مشکل ساز باشد. فراموش نشود که درگاه های تعبیه شده در بدنه لپ تاپ ها از کارایی و اهمیت زیادی برخوردارند. شما می توانید درگاه های USB لپ تاپ مدنظرتان را با دقت چک کنید.

همچنین پیشنهاد می شود که حتما درایورهای CD و DVD لپ تاپ مدنظرتان را نیز بررسی فرمایید. سرعت مربوط به درایور لپ تاپ های استوک از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین حین چرخش سی دی در داخل درایور لپ تاپ، نبایستی صدای بلندی به گوشتان برسد. محل اتصال شارژر و موس لپ تاپ را حتما بررسی کنید و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

یکی از مشکلاتی که ممکن است بعد از خرید لپ تاپ متوجه شوید نوسان برق و بالا بودن جریان برق در درگاه های لپ تاپ باشد، این مشکل در طی زمان ممکن است باعث خرابی وسایل شما همانند فلش، موبایل و.. شود. لپ تاپ های مجموعه ما از قبل توسط کارشناسان مجرب با استفاده از دستگاه های تست سلامت بررسی میشوند و در اختیار شما قرار میگیرند.

بررسی بلندگو و دوربین لپ تاپ های استوک

لپ تاپ استوک را از لحاظ دوربین و بلندگو نیز مورد چک قرار دهید. تست دوربین و بلندگوی لپ تاپ های استوک کار چندان سختی نیست. شما می توانید در عرض چند دقیقه به راحتی دوربین و بلندگوی لپ تاپ های استوک را بررسی کنید. جهت بررسی بلندگوی لپ تاپ خود می توانید ویدیو یا آهنگی را در لپ تاپ پخش کنید. ترجیحا این آهنگ دارای بیس بالا و ضرب بیشتری باشد که بلندگو کیفیت خودش را نشان دهد. همچنین با روشن کردن برنامه Camera در ویندوز می توانید عملکرد دوربین لپ تاپ مدنظرتان را مورد بررسی قرار دهید. سالم بودن دوربین و بلندگوی مربوط به لپ تاپ استوک می تواند شما را در جلسات آنلاین تان به خوبی همراهی کند. سالم بودن وب کم در لپ تاپ ها یک امر بسیار ضروری است. البته خیلی نباید از وبکم لپ تاپ انتظار کیفیت داشت اگر شما نیازمند کیفیت بالا هستید بهتر است از وبکم های جداگانه استفاده کنید. در صورت خرابی دوربین یا بلندگوی لپ تاپ می توانید این موضوع را با فروشنده در میان بگذارید.

هرآنچه برای خرید لپ تاپ استوک نیاز دارید. راهنمای جامع!

بررسی باتری لپ تاپ های استوک

بدون شک بررسی باتری مربوط به لپ تاپ استوک جزو مهمترین آیتم های مورد توجه در حین خرید است. باتری از حساس ترین و اصلی ترین قطعات مربوط به لپ تاپ ها است. توجه کنید که به مرور زمان باتری عمر مفید و کارایی خود را از دست می دهد. شما بایستی قبل از خرید لپ تاپ مدنظرتان، باتری آن را با دقت تست کنید. جهت تست کردن باتری لپ تاپ های استوک از برنامه ها و نرم افزارهای متعددی استفاده می کنند.

برخی از نرم افزار های تست باطری:

  1. BatteryInfoView
  2. BatteryMon
  3. BatteryCat
  4. Smarter Battery
  5. BatteryCare

سرعت مربوط به شارژ باتری لپ تاپ استوک نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شما می توانید با خیال آسوده باتری مربوط به لپ تاپ های استوک را مورد بررسی قرار دهید. به یاد داشته باشید که قیمت باتری لپ تاپ های یاد شده گران است. همچنین پیدا کردن باتری اورجینال برای لپ تاپ های استوک کار بسیار سختی خواهد بود.

انواع لپ تاپ های استوک موجود در بازار

لپ تاپ استوک در مدل ها و برندهای متفاوتی عرضه می شوند. شما می توانید لپ تاپ های استوک برندهای مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید. چرا که از این طریق می توانید بهترین لپ تاپ را در سبد خرید خود قرار دهید. همچنین برخی از لپ تاپ های استوک از شهرت بالایی برخوردار هستند. بنابراین شما می توانید به راحتی لپ تاپ مورد نیاز خود را انتخاب کنید. پرفروش ترین و بهترین انواع لپ تاپ های استوک موجود در بازار عبارتند از:

  • لپ تاپ های استوک برند ایسوس: لپ تاپ استوک ایسوس سری های اس، ایکس، ان و اچ از بهترین انواع لپ تاپ های استوک در بازار هستند. شما می توانید برای مصارف روزانه یا گیمینگ از لپ تاپ های استوک ایسوس بهره مند شوید. توجه داشته باشید که لپ تاپ های یاد شده از قیمت قابل توجهی در بازار برخوردارند. با این حال بسیاری از خریداران با علاقه مندی زیادی لپ تاپ های استوک ایسوس را خریداری می کنند.
  • لپ تاپ های استوک برند اچ پی: شرکت اچ پی یکی از قدرتمندترین شرکت ها در زمینه تولید لپ تاپ است. لپ تاپ استوک سری workstation برند اچ پی، از فروش بسیار خوبی برخوردار است. لپ تاپ های سری یاد شده آوازه ی بی نظیری را در کشورمان دارد. شما می توانید مشخصات نرم و سخت افزاری این مدل از لپ تاپ های استوک را با دقت بررسی کنید. همچنین قیمت مربوط به این مدل از لپ تاپ ها بسیار مناسب و ارزان است.
  • لپ تاپ های استوک برند لنوو: اگر شما نیز به دنبال راهنمای خرید لپ تاپ استوک هستید، می توانید محصولات برند لنوو را با دقت کنکاش کنید. لپ تاپ های استوک بری تیکن پدیا، جزو لپ تاپ های استوک برند لنوو می باشند. قیمت لپ تاپ های استوک لنوو بسیار معقولانه است. شما می توانید با توجه به پولی که در اختیار دارید، بهترین لپ تاپ یا گوشی استوک را سفارش دهید.
  • لپ تاپ های استوک گیمینگ: برخی از لپ تاپ های استوک نیز مناسب برای گیمینگ است. این مدل از لپ تاپ های استوک مناسب برای کافی نت ها و گیمرها است. شما می توانید کارت گرافیک مربوط به لپ تاپ های استوک را بررسی کنید. چرا که از این طریق می توانید بهترین لپ تاپ را در اولویت خرید تان قرار دهید.

راهنمای جامع خرید لپ تاپ استوک

چرا لپ تاپ استوک خریدارن زیادی دارد؟

جالب است بدانید که لپ تاپ استوک خواهان زیادی دارد. البته دلایل بسیار زیادی وجود دارد که سبب شده تا این محصولات از فروش خوبی برخوردار باشند. مهمترین دلایل محبوبیت لپ تاپ های استوک عبارتند از:

  • کیفیت بسیار بالا و فوق العاده
  • داشتن قیمت بسیار مناسب و معقول
  • تنوع بالای لپ تاپ های استوک
  • داشتن کارایی بی نظیر
  • داشتن گارانتی
  • کارایی بالا به نسبت قیمت

اگر قصد خرید لپ تاپ استوک دارید، بهتر است که با دقت بالایی این کار را انجام دهید. از سوی دیگر فراموش نکنید که لپ تاپ های استوک ما دارای گارانتی نیز هستند. شما می توانید با خرید از همین فروشگاه، برای لپ تاپ مدنظرتان گارانتی دریافت کنید. کمتر فروشگاهی را می توانید پیدا کنید که برای لپ تاپ های استوک خود گارانتی ارائه دهد.

پیشنهاد می شود لپ تاپ استوک مورد علاقه ی خود را در مدت گارانتی آن با دقت بررسی کنید. چرا که برخی از لپ تاپ های استوک دیگر تولید نمی شوند. بنابراین یافتن قطعات سخت افزاری برای آنها بسیار مشکل است.

شما می توانید در زمان مهلت تستی که از سوی فروشگاه ما مشخص شده، لپ تاپ مدنظرتان را با دقت بررسی کنید. معمولا تمام لپ تاپ های استوک از طرف متخصصان ما مورد آزمایش و بررسی قرار می گیرند. بنابراین کوچکترین مشکل لپ تاپ های استوک نیز برطرف می شوند.

راهنمای کامل خرید لپ تاپ استوک

خرید اینترنتی لپ تاپ استوک با نوت بوک استوک یک فرصت مناسب است، آن را از دست ندهید. توجه داشته باشید که لپ تاپ های استوک تقلبی زیادی نیز در بازار عرضه شده اند. برخی از فروشگاه ها لپ تاپ های دست دوم را با عنوان لپ تاپ های استوک به فروش می رسانند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که لپ تاپ مدنظرتان را حتما از وب سایت معتبر تهیه کنید.

همکاران ما لپ تاپ استوک مدنظر شما را از لحاظ نرم و سخت افرازی مورد بررسی قرار داده اند. بنابراین خریداران می توانند بدون شک و تردید لپ تاپ مورد علاقه ی خود را سفارش دهند. فراموش نکنید که در حین خرید آنلاین لپ تاپ مدنظرتان، آدرس تحویل را با دقت وارد کنید.

شاید بد نباشد که قبل از خرید و انتخاب حتما با کارشناسان مجموعه ما گفتگو کنید و مقدار بودجه و کاربردی که از لپ تاپ انتظار دارید را عنوان کنید تا ما مدل هایی که مناسب شماست را دسته بندی کرده و برای شما ارسال کنیم، این باعث صرفه جویی در زمان شما نیز میشود.

توجه داشته باشید که اگر لپ تاپ استوک شما گرید A یا A++ باشد، لپ تاپ استوک کارایی لپ تاپ های نو را دارد. دانشجویان، مدیران، کارمندان و غیره به راحتی می توانند از این لپ تاپ ها استفاده کنند. شما هم با توجه به موقعیت شغلی خود، یکی از کارآمدترین انواع لپ تاپ های استوک را انتخاب کنید. لپ تاپ های استوک معمولا کارتون خرید ندارند اما همکاران ما لپ تاپ مدنظر شما را به بهترین شکل ممکن بسته بندی کرده و ارسال می کنند.

راهنمای جامع خرید لپ تاپ استوک

برای آشنایی با دسته‌بندی انواع لپ تاپ استوک یا همان گریدهای لپ تاپ استوک مقاله «لپ تاپ استوک چیست» را بخوانید

راهنمای خرید لپ تاپ استوک ؛ توجه به قیمت

خریداران لپ تاپ های استوک سؤالات زیادی درباره قیمت این نوع لپ تاپ ها دارند. برای اطلاع از قیمت لپ تاپ های استوک به صفحه ی اصلی فروشگاه نوت بوک استوک مراجعه کنید. فروشگاه ما سعی دارد باکیفیت ترین انواع لپ تاپ های استوک را با قیمتی مناسب، عرضه نماید. خریداران می توانند با توجه به پولی که برای این کار کنار گذاشته‌اند، بهترین مدل‌ها را سفارش دهند.

قیمت لپ تاپ استوک در مقایسه با لپ تاپ های نو بسیار مناسب و معقول است. متاسفانه با توجه به قیمت ارز، لپ تاپ های نو قیمت های سرسام آوری دارند. این در حالی است که شما می توانید تنها با چند میلیون، صاحب بهترین لپ تاپ یا گوشی استوک شوید. علاوه بر این، برخی از لپ تاپ های استوک فروشگاه ما از تخفیف های خوبی نیز بهره مند هستند. با این حساب فرصت بی نظیر پیش روی خود را از دست ندهید و جهت خرید مدنظرتان اقدام کنید. شما می توانید جهت رفع هرگونه ابهامات ذهنی خود نیز با متخصصان فروش ما در ارتباط باشید. توصیه می کنیم که قبل از خرید پیشنهادات سایر خریداران لپ تاپ های استوک را بررسی کنید.

راهنمای خرید لپ تاپ استوک ؛ توجه به مشخصات

شاید از همه چیز مهم تر این است که به مشخصات لپ تاپ دقت کنیم و بدانیم دقیقا در حال خرید چه امکاناتی هستیم؟

مهمترین قطعات لپ تاپ جهت بررسی:

  1. میزان قدرت CPU و نسل آن (مثلا CPU Core i5 نسل 5)
  2. میزان حافظه رم و نسل + باس آن (مثلا رم 16 گیگ DDR3 باس 1600)
  3. میزان حافظه هارد و نوع آن (مثلا هارد 500 گیگ SATA)
  4. مدل گرافیک و قدرت آن (مثلا گرافیک جی فورس 1 گیگ مدل 5010)

در این 4 مورد به مدل و نسل قطعات دقت کنید و فقط به عدد توجه نکنید به عنوان مثال CPU Core i7 نسل 4 و CPU Core i7 نسل 10 از نظر قیمت و قدرت از زمین تا آسمان با هم تفاوت دارند و این در صورتی است که اکثر خریداران فقط به مدل عددی مثلا i7 دقت میکنند.

نسل رم شما مشخص کننده بروز بودن لپ تاپ شماست که در نسل ها DDR2 DDR3  و DDR4 در بازار وجود دارد که DDR4 جدیدترین و با کیفیت ترین است.

حتی نوع حافظه هارد شما نیز در سرعت و کارکرد سیستم شما تاثیر بسیاری دارد مثلا هارد نوع SSD از نوع هارد SATA حدود 10 برابر سریعتر است!

کارت گرافیک هم برای سیستم های گیمینگ و سیستم  هایی که مناسب طراحی، مهندسی و.. هستند بسیار ضروری است پس اگر لپ تاپ را برای کاربرد های ذکر شده تهیه میکنید در انتخاب مدل و قدرت کارت گرافیک به شدت دقت کنید.

چقدر این پست برای شما مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز: 5 / 5. تعداد آراء: 2

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

برچسب ها:

,